Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- leraren --- Enseignement --- Onderwijs --- Périodiques --- Tijdschriften --- Teachers --- Enseignants --- Training of --- Periodicals. --- Formation --- Formation des enseignants. --- Training of. --- Europe. --- #TS:TOND --- lerarenopleiding --- Periodicals --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- Arts and Humanities. --- Education & Careers. --- Périodiques --- EBSCOASP-E EJEDUCA EPUB-ALPHA-E EPUB-PER-FT TAYFRA-E --- Teacher education --- Teacher training --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- Council of Europe countries --- School employees --- Eastern Hemisphere --- Eurasia --- Teacher Education. --- Education (Continuing education) --- Education --- Europe
Choose an application
098 Bedrijfskunde --- 374.7 --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- opleidingsprojecten --- 710 Vorming --- Besoins (formation) Behoeften (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Analyses (formation) Analyse (opleiding) --- Apprentissage Leerproces --- organisatiemanagement --- Computer assisted instruction --- Organization theory
Choose an application
Business management --- Employees --- Training of --- Training of. --- #ANTILTPND9608 --- Periodicals --- Employee development --- Employee training --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Occupational training --- Employer-supported education --- Education
Choose an application
Recente ontwikkelingen in het onderwijs, met vooroplopend voornamelijk het hoger onderwijs, richten zich de voorbije jaren vrijwel uitsluitend op de invoering van nieuwe, voor de student meer actieve, leeromgevingen. Hierbij wordt steeds meer gebruik gemaakt van ICT toepassingen zoals bijvoorbeeld Blackboard. Meer en meer is er ook een bewustwording ontstaan dat het afnemen van toetsen en examens congruent moeten zijn met deze nieuwe leeromgevingen. Vanuit deze overwegingen is het jongste decennium binnen de wetenschap in de VS en Europa een "assessmentbeweging" ontstaan die research naar nieuwe vormen van toetsen stimuleert, theorievorming nastreeft en toepassingen in de praktijk opvolgt. Dit boek is een nieuwe bijdrage vanuit het Centrum voor Opleidingsdidactiek aan deze stroming. De studie levert een bijdrage aan het geheel van onderzoek naar effecten van specifieke nieuwe toetsvormen en de nodige theorievorming. Vooral inzichten gericht op het vaststellen van de kwaliteit van toetsen, via bestaande en ook via nieuwe kwaliteitsindicatoren zoals de consequentiële validiteit, kunnen in de toekomst van groot belang zijn voor de kwaliteit van het onderwijs in het algemeen en de edumetrie in het bijzonder.
Research on teaching --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic evaluation --- assessments (onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- lerarenopleiding --- Teachers --- Rating of --- Training of
Choose an application
Korte speelfilmfragmenten kunnen een hulpmiddel zijn om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten zodat ze de stof beter onthouden, beter toepassen en beter overdragen. In dit boek vind je de beste filmfragmenten voor het verduidelijken van thema's als discriminatie, leiderschap, teambuilding, sales en nog veel meer. Bij elk fragment staan de speeltijd, een korte samenvatting van de inhoud, de context van de scène en belangrijke discussieonderwerpen.
filmeducatie --- film --- Didactics of social education --- Film --- didactiek --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- 454.51 --- bedrijfsopleidingen --- trainingen --- Audiovisuele leermiddelen
Choose an application
De meerwaarde van procesgericht onderwijs wordt vaak onderstreept. Dit gaat niet steeds gepaard met het uitvoeren van onderzoek naar hoe studenten en docenten denken en omgaan met leren en onderwijs. Nochtans zijn deze actoren belangrijke spilfiguren in het realiseren van onderwijsveranderingen. Aan de hand van kwalitatief en kwantitatief onderzoek wordt in deze publicatie het leren, het onderwijzen alsook het leren onderwijzen bij studenten en docenten uit voornamelijk de lerarenopleiding in kaart gebracht. Individuele verschillen in leren bij studenten staan in verband met voorkeuren voor procesgericht onderwijs. Eigen leervoorkeuren bij docenten blijken eveneens samen te hangen met de realisatie van procesgericht onderwijs. Wie als beginnende leerkracht of als docent procesgericht onderwijs wil realiseren mag de invloed van de eigen opvattingen over leren en onderwijs niet onderschatten. Kritisch reflecteren over het eigen leren is dan ook voor zowel studenten als docenten een zinvolle activiteit in functie van de realisatie van procesgericht onderwijs. (Bron. www.academiapress.be)
Openbare bibliotheek --- Tablet --- Implementatie --- Digitale kloof --- IBA --- Research on teaching --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- onderwijsonderzoek
Choose an application
Choose an application
"Learning professionals are finding success applying game-based sensibilities to the development of instruction. This is the first book to show how to design online instruction that leverages the best elements of online games to increase learning, retention, and application. It explains how to match different game strategies to types of learning content for the right learning outcome and discusses how gamification techniques can be used in a variety of settings to improve learning, retention and application of knowledge. Supported by peer-reviewed studies and examples from corporations who have adopted game-based learning successfully, the book illustrates how combining instructional design thinking with game concepts can create engaged and interactive learning experiences across a variety of media, from online to face-to-face"--
681.3*K3 --- 681.3*K80 --- 484.52 --- Jeux Spelen --- Apprentissage Leerproces --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Computer science--?*K80 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Didactic strategies --- audiovisuele opvoeding --- Gamification --- Computer-assisted instruction --- Educational games --- Simulation games in education --- Education --- Educational gaming --- Gaming, Educational --- Instructive games --- Training games --- Games --- CAI (Computer-assisted instruction) --- Computer-aided instruction --- Computer-assisted learning --- Computer based instruction --- Computer-enhanced learning --- Electronic data processing in programmed instruction --- ILSs (Integrated learning systems) --- Integrated learning systems --- Microcomputer-aided instruction --- Microcomputer-assisted instruction --- Microcomputer-assisted learning --- Microcomputer-based instruction --- Teaching --- Educational technology --- Programmed instruction --- Telematics --- Simulation games --- Simulation methods --- Data processing
Choose an application
De ondertitel van deze publicatie is Investeren in de leraar en in de leerling. Lezers worden uitgenodigd de communicatie in de klas door hun eigen mentale bril te bekijken. Zij kunnen vervolgens beter beslissen hoe de afstemming en de participatie met de groep of de individuele leerling het best kan gebeuren. Net zoals een coach werkt aan de vertrouwensrelatie in dialoog met zijn cliënt, werkt de "nieuwe" leraar aan de relatie met zijn leerlingen en neemt daartoe initiatief. Deze investering doet de communicatie met de groep of de leerling vaak beter verlopen. In alle veranderingen die in het onderwijs gaande zijn, is communicatie van het grootste belang.
Orthopedagogics --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- communicatie --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- Coaching Coaching --- Communication Communicatie --- Formation Opleiding
Choose an application
Op een heldere manier brengt Formuleren in beeld welke aanpak de student moet volgen om tot een goed schrijfresultaat te komen. Ook bevat het boek aanwijzigingen over de technische aspecten van het schrijfproces, zoals stijladviezen en het indelen in alinea's. In deze nieuwe druk zijn voorbeelden en opdrachten geactualiseerd. Daarnaast is het boek volledig toegesneden op zelfstandige bestudering, door het opnemen van een systematisch opgebouwde verzameling opdrachten en alle antwoorden. Tenslotte is er alles aan gedaan het boek ook geschikt te maken als naslagwerk, door het opnemen van een gedetailleerde inhoudsopgave, samenvattende schema's en een register.
linguïstiek --- Dutch language --- schrijfvaardigheid --- Stilistics --- schrijftechniek --- Schrijven --- Schriftelijke communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Lisibilité Leesbaarheid --- Adult education. Lifelong learning
Listing 1 - 10 of 108 | << page >> |
Sort by
|